Teslimat Koşulları
Madde 13 - Teslimat Prosedürü
·
13.1.Ürün/ürünler satıcının
anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat
süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından
itibaren mümkün olan en yakın tarihe ya da Alıcının sipariş detay notunda belirttiği
teslimat bilgisine göre belirlenir. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir
sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün
uzatılabilir.
·
13.2.Ürünler, Kargo şirketlerinin
adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
·
13.3.Kargo Şirketinin haftada bir
gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik
olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda
belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya
herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa
teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde
olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat
problemleri müşteri hizmetlerine Info@Izersan.Com.Tr e-mail adresi
kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
·
13.4.Zarar görmüş paket durumunda;
Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak
tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı
görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini
kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı
alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin
görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve
tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en
kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
Madde 14 - Cayma Hakkı
·
14.1.Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai
sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin satın aldığı
mal/hizmeti teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanarak iade edebilir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği
uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim
edilen satıcıya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz
ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte
satıcıya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir. Cayma
hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen
ürün veya ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
·
14.2. Alıcının istekleri ve/veya
açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar için cayma
hakkı söz konusu değildir.
·
14.3.Alıcının cayma hakkını
kullanmasından itibaren 10 (on) gün içerisinde cayma hakkı kapsamında iade
edilecek ürünü, kutusu, ambalajı varsa standart aksesuarlarıyla birlikte
satıcıya geri göndermelidir. İade edilen ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından
karşılanır. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (on dört) gün
içerisinde ürünü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde almış
olduğu toplam bedeli ve varsa borç altına sokan her türlü belgeyi alıcıya iade
edecektir.
·
14.4.Cayma hakkının kullanılması
halinde,
1.
Alıcıya teslim edilen ürünün
faturasının aslının iade edilmesi (İade edilmek istenen ürünün faturası
kurumsal ise iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte
gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri
İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
2.
İade formu doldurulması şarttır.
·
14.5.Teslim alınmış olan malın
değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma
hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin
imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
·
14.6.Sehven alınan her ürün için de
genel iade süresi 14 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış,
tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
·
14.7.Sehven alınan üründe ve
ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma
ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği
andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade
edilmez.
·
14.8.Ürün iadesi için, durum
öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak
gönderilme bilgisi, satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra
ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı
yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade
ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul
edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade
edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı
hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır. Ürün iadelerinde geri gönderim kargo bedeli ALICI’ya aittir.
Karşı Ödemeli gönderilen kargolar kabul edilmeyecektir.
Madde 15 - Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:
1.
Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal ve
hizmetler,
2.
Tüketicinin
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar, (beyaz
dışındaki tüm renkler kişiye özel hazırlanmaktadır)
3.
Çabuk bozulabilen veya son kullanma
tarihi geçebilecek mallar,
4.
Tesliminden sonra ambalaj, mühür,
bant, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanlar,
5.
Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar,
6.
Malın tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda
sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemeleri,
7.
Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar
8.
Belirli bir tarihte veya dönemde
yapılması gereken konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek içecek
tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin hizmetler,
9.
Elektronik ortamda anında ifa
edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallar,
10.
Cayma hakkı süresi sona ermeden
önce tüketicinin onayıyla ifasına başlanan hizmetler.
Madde 16 - Ödemenin İade Prosedürü
·
16.1.Alıcının cayma hakkını
kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle
tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile alıcıya bedel iadesine
karar verilen durumlarda alışveriş, kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa
kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir.
·
16.2.Alıcı ürünü kaç taksit ile
aldıysa banka alıcıya geri ödemesini aynı taksit sayısıyla yapmaktadır. Satıcı
bankaya ürün satışının iptalini bildirdikten sonra banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil
tarafların mağdur durumuna düşmemesi için talep edilen iade tutarları yine
taksitli olarak alıcı hesabına banka tarafından aktarılır. Alıcının satış
iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları eğer iade tarihiyle kartın hesap
kesim tarihleri çakışmazsa her ay, karta 1 (bir) iade yansıyacak ve alıcı iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra iade
öncesi ödemiş olduğu taksitlerin sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut
borçlarından düşmüş olacaktır. Diğer yandan vadeli satışların sadece bankalara
ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve
temerrüt faiziyle ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili
hükümlerin banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kart ile alınmış mal ve hizmetin
iadesi durumda satıcı, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit
parayla ödeme yapamaz. Satıcı bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili
yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup satıcı ilgili tutarı bankaya nakden
veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür
gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade,
satıcının bankaya satış iptalini bildirimden sonra ödeme banka tarafından
yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır. Alıcı, bu prosedürü okuduğunu ve
kabul ettiğini, kabul ve taahhüt eder.