Mesafeli Satış Sözleşmesi
Madde 1- Taraflar
·
1.1. Satıcı
Adı : İZERSAN YAPI MALZEMELERİ SAN. VE TİC. LTD.
ŞTİ.
Adres : 6016/6 Sokak No:19/1 Işıkkent
/Bornova-İZMİR
Telefon : 0850 777 0535
Eposta : info@dryfix.com.tr
·
1.2. Alıcı
Adı – Soyadı/TC.
Adresi
Telefon
Eposta
Madde 2 – Konu
·
2.1.İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’ne Uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları 6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden
kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul
ve beyan ederler.
·
2.2.İşbu sözleşmenin konusu,
alıcının satıcıya ait https://bayi.dryfix.com.tr/ internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış
fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Hükümleri uyarınca tarafların hak
ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
·
2.3.Alıcı; satıcının isim, unvan,
açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu olan malın temel
nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat
koşulları ve masrafları gibi satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler,
“cayma” hakkının kullanılma şartları, süresi, usulü, cayma hakkının hangi
durumlarda kullanılamayacağı veya hangi şartlarda cayma hakkının kullanımının
kaybedileceği, şikayet ve itirazların iletilebileceği resmi makamlar konusunda
açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından
bilgilendirildiğini, söz konusu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ederek
akabinde mal siparişi verdiğini işbu sözleşme hükümleri uyarınca kabul ve beyan
eder.
https://bayi.dryfix.com.tr/ sitesinde
yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine
düzenlenen fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
Madde 3- Sözleşme Konusu Mal veya Hizmetin Temel
Nitelikleri /Ödeme/Teslimat Bilgileri
·
3.1.Ürünlerin
(malların/hizmetlerin) cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış bedeli,
ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo
ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. ALICI’NIN bildirdiği teslim yeri dahil
teslim bilgileri aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek kişi ile
sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır.
·
3.2.Aşağıda yer alan bilgiler doğru
ve eksiksiz olmak zorundadır. Söz konusu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan
olduğu durumlardan doğacak zararlar dahil tamamıyla karşılamayı alıcı kabul
eder işbu durumdan doğabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.
·
3.3.SATICI gerekli gördüğü
durumlarda, ALICI’NIN vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde siparişi
durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda
ALICI’NIN vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ YA
ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (on beş) gün süreyle
dondurur. ALICI’NIN bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime
geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’ DAN herhangi bir cevap alınamazsa
SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.
·
3.4. https://bayi.dryfix.com.tr/ den
kredi kartı kullanarak alışveriş yapılabilir.
Madde 4- ALICI’nın Önceden Bilgilendirildiği Hususlar
·
4.1. SATICI’nın unvanı ile iletişim
bilgileri ile güncel tanıtıcı bilgileri,
·
4.2. Ürün(ler)in İNTERNET
SİTESİ’nden alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen
bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar- yöntemle,
·
4.3.SATICI’nın mensubu olduğu
Meslek Odası ve söz konusu Meslek Odasının meslek ile ilgili öngördüğü davranış
kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik işlem bilgileri,
·
4.4. SATICI tarafından uygulanan
ALICI bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve ALICI’ya
elektronik iletişim kuralları ile ALICI’nın bu husularda SATICI’ya verdiği
izinler, ALICI’nın kanuni hakları, SATICI’nın hakları ve tarafların haklarını
kullanım usulleri,
·
4.5.Ürünler için SATICI tarafından
öngörülen gönderim kısıtlamaları,
·
4.6.Sözleşme konusu ürünler için
SATICI tarafından kabul edilen ödeme yöntem-araçları ile Ürünler’in temel
özellik/nitelikleri, vergiler dahil toplam fiyatı (ilgili masraflar da dahil
olmak üzere ALICI’nın SATICI’ya ödeyeceği toplam bedel,
·
4.7.Ürünler’in ALICI’ya teslimine
ilişkin usuller ile nakliye-teslim-kargo masrafları hakkında bilgiler,
·
4.8.Ürünler ile ilgili diğer
ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile Sözleşme’nin ifasına ilişkin
bilgiler,bu hususlarda tarafların taahhüt-sorumlulukları,
·
4.9. ALICI’nın cayma hakkına sahip
olmadığı Ürünler ve diğer mal-hizmetler,
·
4.10.ALICI’nın cayma hakkının
olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulüyle hakkın
süresinde kullanılmaması durumunda ALICI’nın cayma hakkını kaybedeceği,
·
4.11.Cayma hakkı olan Ürünler’de
ürün cayma süresi içinde kullanım talimatlarına, olağan işleyişine veya teknik
özelliklerine uygun kullanılmamasından ötürü bozulduğu veya bir değişikliğe
uğradığı takdirde ALICI’nın cayma talebinin kabul edilmeyebileceği ve her
durumda SATICI’ya karşı sorumlu olacağı, SATICI’nın kabul ettiği hallerde söz
konusu bozukluğa veya değişime göre uygun bulduğu bir tutarı ALICI’ya yapacağı
geri ödemeden tenzil (mahsup) ile tahsil edebileceği,
·
4.12.Cayma hakkının bulunduğu
durumlarda Ürünleri SATICI’ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali
hususlar,
·
4.13.Alıcının tüzel kişi olması
halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın aldığı ürünler için (örneğin
toplu alımlar her halükarda bu nitelikte sayılır.) cayma hakkı başta olmak
üzere “tüketici haklarını” kullanamayacağı,
·
4.14.Mahiyetine göre bu Sözleşme’de
de yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu Sözleşme ALICI tarafından
İNTERNET SİTESİ’nde onaylanarak kurulduktan sonra ALICI’ya elektronik posta ile
gönderildiğinden ALICI tarafından istenen süre ile saklanıp buradan
erişilebileceği, SATICI’nın da üç yıl süre ile nezdinde saklayabileceği,
·
4.15.Uyuşmazlık hallerinde
ALICI’nın SATICI’ya şikayetlerini iletebileceği iletişim bilgileri ile yasal
başvurularını 6502 Sayılı Kanun’un ilgili hükümlerine uygun olarak İlçe/İl
Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemelerine yapabileceği.
Madde 5- Malın Teslimi ve Teslim Şekli
Sözleşme ALICI tarafından elektronik ortamda
onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup ALICI’NIN SATICI’DAN satın almış olduğu
malın/hizmetin ALICI’YA teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/Hizmet,
ALICI’NIN sipariş formunda ve işbu sözleşmede belirtmiş olduğu adrese ve
belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
Madde 6- Teslimat Masrafları ve İfası
·
6.1.Malın teslimat masrafları
aksine bir hüküm yoksa ALICI’YA aittir. SATICI, web sitesinde teslimat
ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları
SATICI’YA ait olacaktır. Malın teslimatı; SATICI’NIN stokunun müsait olması
halinde ve ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.
·
6.2.Satıcı, sipariş konusu
mal/hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı haller saklı kalmak
kaydıyla, mal/hizmeti, ALICI tarafından mal/hizmetin sipariş edilmesinden
itibaren 30(otuz) gün içinde teslim eder. Herhangi bir nedenle ALICI tarafından
mal/hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilirse
SATICI mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Madde 7- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler
·
7.1.Sözleşme tarihi, ALICI
tarafından siparişin verildiği tarih olan tarihidir.
·
7.2.Sözleşmenin imzalandığı tarihte
mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen,
ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile
yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini
ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir
sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma
veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.)
olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa
durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.
·
7.3.Mücbir sebebin devamı esnasında
tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir
sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle
devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğacaktır.
Madde 8- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri
·
8.1. Satıcı, 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair
Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam, eksiksiz,
siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak alıcıya teslim edilmesinden
sorumlu olup kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz
yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
·
8.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük
kişiler https://bayi.dryfix.com.tr/ ’den alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının
sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının
yaşını yanlış yazması durumunda satıcının hiçbir şekilde sorumluluğu
doğmayacaktır.
·
8.3. https://bayi.dryfix.com.tr/ den
kredi kartı (Visa, MasterCard, vs. ) kullanarak site üzerinden alışveriş
yapılabilir.
·
8.4. Sözleşme konusu mal/hizmet
alıcıdan başka bir kişiye teslim edilecek ise teslim edilecek kişinin teslimatı
kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz.
Madde 9- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri
·
9.1. Alıcı, sözleşmede kendisine
yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve
taahhüt eder.
·
9.2. Alıcı, sipariş vermekle
birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede
belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
·
9.3. Alıcı, https://bayi.dryfix.com.tr/ internet
sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim
bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere
satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal
ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl
kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs.
konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi
olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
·
9.4. Bir önceki maddeye bağlı
olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının,
olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu https://bayi.dryfix.com.tr/ sipariş/ödeme/kullanım
prosedürü/talimatları bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik
ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
·
9.5. Alıcının sözleşme konusu mal
veya hizmeti teslim almadan önce muayene etmeksizin; tahrip olmuş, kırık,
ambalajı yırtılmış, vb. hasarlı ve ayıplı mal/ hizmeti kargo şirketinden teslim
alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo
şirketi görevlisinden teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu
kabul edilecektir.
Madde 10- Sipariş Prosedürü
·
10.1.Alışveriş sepetine eklenen
ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları)
alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden
işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş
onay maili gönderilir. Sipariş onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz.
·
10.2.Sipariş sürecindeki herhangi
bir aksaklık ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya
sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya birkaçı
kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerektiği durumlarda alıcıdan bankası ile
görüşmesi istenebilir.
·
10.3.Siparişlerin işleme alınma
zamanı üye olma ve kayıt bırakma olmaksızın oluşturulan siparişlerde,
siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, site üzerinden
kredi kartı hesabından gerekli tahsilâtın yapıldığının belirlendiği andır.
·
10.4.İstisnai olarak haklı bir
nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok
problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı açık ve anlaşılır bir şekilde
bilgilendirildikten sonra onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve
fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi
doğrultusunda; yeni, başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya
da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş
iptal edilebilir.
·
10.5.Sözleşme konusu malın teslim
yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan
haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her
türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir.
Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar
talebi olmayacaktır.
Madde 11- Ödeme Prosedürü
Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının
Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya
hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun
ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI kendisine teslim edilmiş ürünü
10 gün içinde SATICI’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye
giderleri ALICI’ya aittir.
Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise
ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri
bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri
gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI
arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder.
Madde 12- Sevkiyat Prosedürü
Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte,
ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo şirketine verilir.
Madde 13- Teslimat Prosedürü
·
13.1.Ürün/ürünler satıcının
anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat
süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından
itibaren mümkün olan en yakın tarihe ya da Alıcının sipariş detay notunda belirttiği
teslimat bilgisine göre belirlenir. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir
sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre en fazla on gün
uzatılabilir.
·
13.2.Ürünler, Kargo şirketlerinin
adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.
·
13.3.Kargo Şirketinin haftada bir
gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik
olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda
belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya
herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa
teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul
etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde
olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir.
Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat
problemleri müşteri hizmetlerine https://bayi.dryfix.com.tr/ e-mail adresi
kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.
·
13.4.Zarar görmüş paket durumunda;
Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak
tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı
görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini
kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı
alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin
görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve
tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en
kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.
Madde 14- Cayma Hakkı
·
14.1.Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai
sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin satın aldığı
mal/hizmeti teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma
hakkını kullanarak iade edebilir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği
uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim
edilen satıcıya ait 2 adet faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz
ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak bir nüshasını ürün ile birlikte
satıcıya göndermesi diğer nüshasını da uhdesinde tutması gerekmektedir. Cayma
hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen
ürün veya ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır.
·
14.2. Alıcının istekleri ve/veya
açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar için cayma
hakkı söz konusu değildir.
·
14.3.Alıcının cayma hakkını
kullanmasından itibaren 10 (on) gün içerisinde cayma hakkı kapsamında iade
edilecek ürünü, kutusu, ambalajı varsa standart aksesuarlarıyla birlikte
satıcıya geri göndermelidir. İade edilen ürünlerin geri gönderim bedeli alıcı tarafından
karşılanır. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (on dört) gün
içerisinde ürünü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde almış
olduğu toplam bedeli ve varsa borç altına sokan her türlü belgeyi alıcıya iade
edecektir.
·
14.4.Cayma hakkının kullanılması
halinde,
1.
Alıcıya teslim edilen ürünün
faturasının aslının iade edilmesi (İade edilmek istenen ürünün faturası
kurumsal ise iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte
gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri
İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.
2.
İade formu doldurulması şarttır.
·
14.5.Teslim alınmış olan malın
değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma
hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin
imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini
veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.
·
14.6.Sehven alınan her ürün için de
genel iade süresi 14 gündür. Bu süre içerisinde, Ambalajı açılmış, kullanılmış,
tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez. İade, orijinal
ambalaj ile yapılmalıdır.
·
14.7.Sehven alınan üründe ve
ambalajında herhangi bir açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma
ve sair durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün alıcıya teslim edildiği
andaki hali ile iade edilememesi durumunda ürün iade alınmaz ve bedeli iade
edilmez.
·
14.8.Ürün iadesi için, durum
öncelikli olarak müşteri hizmetlerine iletilmelidir. Ürünün iade olarak
gönderilme bilgisi, satıcı tarafından müşteriye iletilir. Bu görüşmeden sonra
ürün iade ile ilgili bilgileri içeren fatura ile birlikte alıcı adresine teslimatı
yapan Kargo şirketi kanalıyla satıcıya ulaştırmalıdır. Satıcıya ulaşan iade
ürün iş bu sözleşmede belirtilen koşulları sağladığı takdirde iade olarak kabul
edilir, geri ödemesi de alıcı kredi kartına/hesabına yapılır. Ürün iade
edilmeden bedel iadesi yapılmaz. Kredi Kartına yapılan iadelerin kredi kartı
hesaplarına yansıma süresi ilgili bankanın tasarrufundadır. Ürün
iadelerinde geri gönderim kargo bedeli ALICI’ya aittir. Karşı Ödemeli
gönderilen kargolar kabul edilmeyecektir.
Madde 15- Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:
1.
Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal ve
hizmetler,
2.
Tüketicinin
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar, (beyaz
dışındaki tüm renkler kişiye özel hazırlanmaktadır)
3.
Çabuk bozulabilen veya son kullanma
tarihi geçebilecek mallar,
4.
Tesliminden sonra ambalaj, mühür,
bant, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanlar,
5.
Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar,
6.
Malın tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
7.
Cayma hakkı süresi sona ermeden
önce tüketicinin onayıyla ifasına başlanan hizmetler.
Madde 16-Ödemenin İade Prosedürü
·
16.1.Alıcının cayma hakkını
kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle
tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile alıcıya bedel iadesine
karar verilen durumlarda alışveriş, kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa
kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir.
·
16.2.Alıcı ürünü kaç taksit ile
aldıysa banka alıcıya geri ödemesini aynı taksit sayısıyla yapmaktadır. Satıcı
bankaya ürün satışının iptalini bildirdikten sonra banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların alıcının kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil
tarafların mağdur durumuna düşmemesi için talep edilen iade tutarları yine
taksitli olarak alıcı hesabına banka tarafından aktarılır. Alıcının satış
iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları eğer iade tarihiyle kartın hesap
kesim tarihleri çakışmazsa her ay, karta 1 (bir) iade yansıyacak ve alıcı iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra iade
öncesi ödemiş olduğu taksitlerin sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut
borçlarından düşmüş olacaktır. Diğer yandan vadeli satışların sadece bankalara
ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, alıcı, ilgili faiz oranlarını ve
temerrüt faiziyle ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili
hükümlerin banka ve alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kart ile alınmış mal ve hizmetin
iadesi durumda satıcı, banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit
parayla ödeme yapamaz. Satıcı bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili
yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup satıcı ilgili tutarı bankaya nakden
veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür
gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade,
satıcının bankaya satış iptalini bildirimden sonra ödeme banka tarafından
yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır. Alıcı, bu prosedürü okuduğunu ve
kabul ettiğini, kabul ve taahhüt eder.
Madde 17- Gizlilik
·
18.1.Alıcı tarafından iş bu
sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği
bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır. Satıcı bu
bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir.
Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı
kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.
·
18.2.Kredi Kartı bilgileri
kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında
ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için
kullanılır ve provizyon sonrası sistemden silinir.
·
18.3.Alıcıya ait e-posta adresi,
posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün
teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya
bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı
sonrasında gönderilebilir.
Madde 18-Bildirimler ve Delil Sözleşmesi
İşbu sözleşme tahtında taraflar arasında yapılacak her
türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, e-posta aracılığıyla
yapılacaktır. Alıcı, işbu sözleşmeden doğabilecek ihtilaflarda satıcının resmi
defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veritabanında sunucularında tuttuğu
elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının bağlayıcı, kesin ve münhasır
delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi
anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
Madde 19-Genel Hükümler
·
20.1. Sözleşme konusu ürün, yasal
30 (otuz) günlük süre aşılmamak koşulu ile alıcıya veya internet sitesinde
gösterdiği adresteki üçüncü kişi/kuruluşa aşağıda belirtilen esaslarda teslim
edilir. Satıcı, ürünleri, gönderileri için anlaşmalı kargo firması aracılığıyla
göndermekte ve teslim ettirmektedir. Bu kargo firmasının alıcının bulunduğu
yerde şubesi olmaması halinde, alıcının ürünü, kargo firmasının, satıcı
tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.
·
20.2. Genel olarak ve aksi açıkça
belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) alıcıya aittir.
Satıcı, satış anında yürüttüğü ve internet sitesinde şartlarını ilan ettiği
kampanyalara bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamı ya da bir
kısmını alıcıya yansıtmayabilir.
·
20.3. Ürünlerin teslimatı anında
alıcının adresinde bizatihi bulunmaması ve adresteki kişilerin teslimatı kabul
etmemesi durumunda satıcı, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul
edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo
firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek alıcının
sorumluluğundadır. Ürün, alıcıdan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise
teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul
etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz. Bu hallerde alıcının ürünü geç teslim
almasından kaynaklanan her türlü zarar ürünün kargo şirketinde beklemiş olması
ve/veya kargonun satıcıya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de alıcıya
aittir.
·
20.4. Alıcı, ürünü teslim aldığı
anda kontrol etmekle ve üründe kargodan kaynaklanan sorun gördüğünde, ürünü
kabul etmemek ve kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi
halde satıcı sorumluluk kabul etmeyecektir.
·
20.5. Alıcının, satıcı tarafından
aksi yazılı olarak öngörülmemiş ise ürünü teslim almadan önce bedelini tamamen
ödemiş olması gerekir. Peşin satışlarda teslimattan önce ürün bedeli satıcıya
tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye
edilmediği takdirde satıcı, tek taraflı olarak sözleşmeyi iptal edebilir ve
ürünü teslim etmeyebilir. Ürün teslimatı sonrasında herhangi bir sebepten
dolayı işlem yapılan kredi kartının ait olduğu banka/finansman kurumunun ürün
bedelini satıcıya ödememesi ya da ödediği bedeli geri talep etmesi halinde,
ürün en geç 3 (üç) gün içinde alıcı tarafından satıcıya iade edilir. Ürün
bedelinin ödenmemesi alıcının kusurundan veya ihmalinden kaynaklanıyor ise
kargo masrafları alıcı tarafından karşılanacaktır. Satıcının iadeyi kabul
etmeksizin ürün bedeli alacağını takip dahil diğer tüm akdi-kanuni hakları
ayrıca ve her halükarda saklıdır. Tereddüde mahal vermemek bakımından; alıcının
satış bedelini, bankalardan (finansman kuruluşları dahil) sahip olduğu kredi kartı,
taksit kart vb. ile ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar
doğrudan kartı veren kuruluşça sağlanmış kredi ve/veya taksitli ödeme
imkanlarıdır; bu çerçevede gerçekleşen ve satıcının bedelini defaten veya
peyder pey tahsil ettiği ürün satışları işbu sözleşmenin tarafları yönünden
kredili veya taksitli satış değildir, peşin satıştır. Satıcının kanunen
taksitle satış sayılan hallerdeki yasal hakları (taksitlerin ödenmemesi halinde
sözleşmeyi fesih ve/veya kalan borcun tümünün temerrüt faiziyle birlikte
ödenmesini talep hakları dahil) ilgili mevzuat çerçevesinde mevcut ve saklıdır.
Alıcının temerrüdü durumunda yürürlükteki kanunların öngördüğü şekilde aylık
oranda temerrüt faizi tatbik edilir.
·
20.6. Satıcı sözleşme konusu ürünü
tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde, bu durumu öğrendiği tarihten
itibaren 3 (üç) gün içinde açık bir şekilde alıcıyı kanuna uygun yöntemle
bilgilendirmek ve sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite-fiyatta
başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle
yerine getirmiş sayılır. Alıcı söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan
serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (sözleşme feshine)
ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
·
20.7. Alıcı ürün ve satışla ilgili
talep ve şikâyetlerini sözleşmenin giriş kısmındaki satıcı iletişim
kanallarından ulaşarak sözlü veya yazılı şekilde satıcıya bildirebilir.
·
20.8. Bu sözleşmeden ve/veya
uygulanmasından doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde satıcı kayıtları
(bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) delil
oluşturur; tarafların ilgili emredici yasal düzenlemelerden bu hususta doğan
hakları geçerli ve saklıdır.
Madde 20- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin uygulanmasında,
Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar alıcının mal veya
hizmeti satın aldığı ve ikametinin bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri
ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun’un 68. Maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler
doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri
yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda Alıcı işbu
sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.